Húsosfazék

Konyhai kísérletek és laikus éttermi kommentek. Receptek, videók, fotók és étteremtesztek - egyenesen a Húsosfazékból.

Csatlakozz a Fazékhoz!

Húsosfazék videók

Na mit szól hozzá?

Címkék

amerika (11) anthony bourdain (3) aranyszabalyok (2) Ausztria (5) bab (3) bagel (2) bárány (6) bazsalikom (2) bélszín (6) borjú (2) borjúmáj (2) burgonya (5) cheddar (2) chili (3) csirke (4) csirkemell (2) csokoládé (5) cukkini (2) desszert (4) dió (4) disznó (2) dobogókő (2) édesburgonya (2) eper (2) erdei gomba (2) étterem (16) étteremteszt (6) etteremteszt (16) etyek (2) fald fel amerikát (3) fehérbor (3) fesztivál (2) garnéla (2) gomba (6) gordon ramsay (8) gránátalma (2) gyors vacsora (11) hal (2) hamburger (4) hátszín (3) húsvét (4) kacsa (3) kacsamell (5) kagyló (2) kakukkfű (2) karácsony (4) kecskesajt (3) kéksajt (2) kenyér (4) kolbász (3) könyvajánló (4) krumpli (5) lazac (12) lencse (2) leves (5) liba (7) libacomb (3) libamáj (3) libamell (2) lilakáposzta (3) marha (6) marhahús (5) martha stewart (3) márton nap (3) medvehagyma (4) menta (2) menü (2) mustár (2) narancs (2) nyúl (2) olasz konyha (2) olívabogyó (2) orosz (2) palacsinta (3) pancake (2) paprika (3) paradicsom (6) péksütemény (2) pezsgő (2) piac (2) pite (2) pizza (2) pörkölt (2) quiche (2) ravioli (4) reggeli (8) rizottó (4) rókagomba (3) rozmaring (2) san francisco (3) sárgarépa (2) sókéreg (2) sonka (2) spárga (9) spenót (3) steak (7) sült (2) sütőtök (3) szarvas (4) szerecsendió (3) szezámolaj (2) szűzpecsenye (2) tagliatelle (3) tejszín (4) tél (3) téli étel (3) tengeri hal (2) tészta (13) tésztagép (5) thai (2) tojás (9) toszkána (3) uborka (2) üdvözlőfalat (4) utazás (13) vacsora (3) vörösáfonya (2) wellington (3) zeller (5) zsálya (4)

2007.09.09. 00:48 sbotond

Salzkammerguti gasztrokalandozások I.

Salzkammerguti utunkról hazaérve többen is nekem szegezték a kérdést, "na és ettetek sok csülköt meg káposztát?" Hát nem, őszintén szólva csülköt (vagyis inkább Specket, de erről majd később) a maga hagyományos formájában egyáltalán nem ettünk, és káposztát se nagyon. Az osztrák konyha ugyanis úgy tűnik, már rég túllépett az éveken át megszokott néhány hagyományos fogáson, és még a legkisebb falvakban is találni olyan éttermeket, ahol egyedi különlegességeket ehetünk, nem csak Wiener Schnitzelt. Már érkezésünk estéjén kellemes meglepetéssel szolgált a Hotel Cortizen kis étterme, ahol habosított spenótkrémlevest, majd fűszerekkel gratinírozott báránygerincet ettem, desszert helyett pedig kóstolót a helyi sajtokból. Ezen kívül több apró falatot is kaptunk. A leves könnyű és egyszerű, nincs túlbonyolítva. A bárányt nagyon precízen készítették el, külseje szépen megsült, közepe rózsaszín. Szóval a hotel konyhája meglepően összeszedettnek bizonyult. És ez csak a kezdet volt, a következő napokon jobbnál jobb éttermekben jártunk a környéken.

Az első nap egy kimerítő túra után hosszas keresgélés helyett a szálláshoz legközelebb eső olasz vendéglőt próbáltuk ki. Az előételek közül rákfalatokat választottam burgonyaköntösben, majd canellonit gorgonzolás-húsos töltelékkel. A rák ízletes volt, és jól is nézett ki a köréfont és hirtelen kisütött burgonyakrémmel, a hozzá mellékelt szósz íze gyenge. A canelloniban csak visszafogottan érvényesült a gorgonzola íze, holott egy kifejezetten karakteres sajtról van szó, tehát itt valami nem stimmelt. A vacsorát záró tiramisu viszont kiváló volt, pihekönnyű, nem túl édes.
Másnap Salzburgban a Demel kávéházban tartottunk pihenőt, mely 1786 óta működik, és valaha a császári udvar szállítója volt. Itt csak egy paninit ettem, mely kifejezetten egyszerű, de a kiváló alapanyagoknak köszönhetően rendkívül finom volt: a szögletes tészta egy hártyavékony szelet pármai sonkát, ízes sajtot és rucolaleveleket rejtett. Hozzá egy pohár csapolt Stieglt ittam, szerintem ez Ausztria legfinomabb söre. Külön érdekesség, hogy a hely nyitott konyhával működik, így a megrendelt ételek elkészítését is nyomon követhettük. A hely berendezése nagyon tesztett, egyszerű, szögletes fehér kanapék, fekete asztalok. Említést érdemel még a Wiener Philharmoniker Strasse elején található kis virslis kioszk. Jókedvű tulajdonosa büszkén kitette a helyi újságban a virslisstandjáról megjelent cikket. Specialitása a Bosna, mely Bratwurstból, különféle szószokból és sült hagymából áll.

A következő napon Bad Ischlben jártunk, ahol végre egy igazi, hagyományos osztrák helyen ebédeltünk. A fehérre mázolt székek között népviseletbe öltöztetett pincérnők egyensúlyoztak a hatalmas bécsiszeletekkel és kaisersmarnikkal. A hely közönségének átlagéletkora úgy nyolcvan körül lehet, ez egyébként az egész városra igaz, az utcákon sétálva is lépten-nyomon lassan baktató nyugdíjasokba botlottunk (persze nem a mi nejlonszatyros, kiskocsit húzó nyugdíjasainkra kell gondolni). A levesek közül az erdeigomba-krémlevest választottam, emlékezetesen finom volt, érezhetően friss gombából készült. Ezt követte Ferenc József kedvence, a Tafelspitz, azaz a marhafartő, mellé pirított petrezselymes krumpli, főtt répaszeletek és egy enyhén tormás mártás. A hús nagyon puha, szinte elolvadt az ember szájában, kiváló kiegészítő volt hozzá a mártás, mely nem nyomta el a fartő ízét (ezért jobb, mint az itthoni gyakorlat, amikor szimplán tormával esszük).

A Tafelspitz amúgy a nálunk már régóta méltatlanul mellőzött fogások közé tartozik, holott régen ez az ínyencség a legtöbb jobb hazai étterem kínálatában szerepelt. A desszert hatalmas adag Kaiserschmarrn volt, rendkívül laktató, s a mi császármorzsánkkal szemben nagyobb palacsintatésztadarabokból áll. Szerintem azért a mi morzsás változatunk finomabb.

Folyt. köv. (az igazi ínyencségek még csak ezután következnek!)

1 komment

Címkék: utazás Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dalit · http://dalit.blog.hu 2007.09.09. 22:04:14

Most nagyon irigykedek. Mi tavaly voltunk ezen a tájon, és fantasztikusakat ettünk.
Például rókagomba szezon volt, mindenféle rókagombás ételekkel.
Meg ugye a spritzert és spritzert és spritzert ittunk.