Húsosfazék

Konyhai kísérletek és laikus éttermi kommentek. Receptek, videók, fotók és étteremtesztek - egyenesen a Húsosfazékból.

Csatlakozz a Fazékhoz!

Húsosfazék videók





Na mit szól hozzá?

Címkék

amerika (11) anthony bourdain (3) aranyszabalyok (2) Ausztria (5) bab (3) bagel (2) bárány (6) bazsalikom (2) bélszín (6) borjú (2) borjúmáj (2) burgonya (5) cheddar (2) chili (3) csirke (4) csirkemell (2) csokoládé (5) cukkini (2) desszert (4) dió (4) disznó (2) dobogókő (2) édesburgonya (2) eper (2) erdei gomba (2) étterem (16) etteremteszt (16) étteremteszt (6) etyek (2) fald fel amerikát (3) fehérbor (3) fesztivál (2) garnéla (2) gomba (6) gordon ramsay (8) gránátalma (2) gyors vacsora (11) hal (2) hamburger (4) hátszín (3) húsvét (4) kacsa (3) kacsamell (5) kagyló (2) kakukkfű (2) karácsony (4) kecskesajt (3) kéksajt (2) kenyér (4) kolbász (3) könyvajánló (4) krumpli (5) lazac (12) lencse (2) leves (5) liba (7) libacomb (3) libamáj (3) libamell (2) lilakáposzta (3) marha (6) marhahús (5) martha stewart (3) márton nap (3) medvehagyma (4) menta (2) menü (2) mustár (2) narancs (2) nyúl (2) olasz konyha (2) olívabogyó (2) orosz (2) palacsinta (3) pancake (2) paprika (3) paradicsom (6) péksütemény (2) pezsgő (2) piac (2) pite (2) pizza (2) pörkölt (2) quiche (2) ravioli (4) reggeli (8) rizottó (4) rókagomba (3) rozmaring (2) san francisco (3) sárgarépa (2) sókéreg (2) sonka (2) spárga (9) spenót (3) steak (7) sült (2) sütőtök (3) szarvas (4) szerecsendió (3) szezámolaj (2) szűzpecsenye (2) tagliatelle (3) tejszín (4) tél (3) téli étel (3) tengeri hal (2) tészta (13) tésztagép (5) thai (2) tojás (9) toszkána (3) uborka (2) üdvözlőfalat (4) utazás (13) vacsora (3) vörösáfonya (2) wellington (3) zeller (5) zsálya (4)

2008.08.20. 00:11 sbotond

Kéksajtos csirke

Szűk családomat vártam ebédre, és tudtam, hogy egy véres bélszíntől, rozéra sült kacsamelltől, főtt borjúpofahústól, aprócska fürjektől vagy valami sushifélétől kiakadnának, szóval csakis olyan fogásokban gondolkodhattam, amit mondjuk Lajos Mari is beengedne a nőklapjába. Az elsődleges szempont elvégre az volt, hogy elégedetten távozzanak, de azért mégse rántotthúst szolgáljak fel. Az ebéd színesítéseként sütöttem négyféle kenyeret étvágygerjesztőnek (ezt a következő bejegyzésben mutatom be), és összedobtam egy kis cukkinis előételt is, amit C&V oldaláról lestem el. Desszertnek banánhabot csináltam, ez is hamarosan felkerül ide. Szóval gondoltam, legyen valami csirke, szaftosan, sajtosan sőt kéksajtosan, csőben sütve néhány plusz kiegészítővel, annak biztos sikere lesz. Nem lett kifejezetten szép, és nem is fog bekerülni a gasztronómia remekei gyűjteménybe, de mindenki nagyon elégedett volt, nekem is ízlett, úgyhogy a küldetését eredményesen teljesítette. Kifutottam az időből, így köretként csak héjában főtt krumplit adtam mellé.



Hozzávalók

  • 1 kiló filézett csirkemell (tanyasi legyen, ketreces csirkét venni nem etikus ugyebár)
  • 300 g kéksajt
  • sonkaszeletek
  • 3 dl fehérbor
  • 3 kaliforniai paprika, kockákra vágva
  • 1 marék durvára tört dióbél
  • 1 csokor petrezselyem
  • 3 gerezd fokhagyma, összetörve, aprítva
  • a tetejére reszelt parmezán
  • só, bors


A csirkemelleket vékony szeletekre vágjuk, a kéksajtot elmorzsoljuk, a petrezselymet apróra vágjuk. Lapos jénaiba fektessük a sonkaszeleteket, erre pakoljuk a húsokat egy sorba, sózzuk, borsozzuk, majd teszünk rá némi kéksajtot, petrezselymet, fokhagymát kevés diót, erre jöhet egy újabb réteg hús és ismét az előbbi hozzávalók ismét. Ha elfogyott minden, a szélekre pakoljuk körbe a felkockázott kaliforniai paprikát, felülre szórjunk több diót, az egészet öntsük fel a fehérborral, majd mindezt borítsuk be reszelt parmezánnal. Előmelegített sütőben 200 fokon süssük alufóliával lefedve egy bő órát, majd az alufóliát levéve még úgy 15 percig pirítsunk rá a tetejére felső sütéssel, nagy hőfokon, hogy szépen megbarnuljon.


2 komment

Címkék: paprika fehérbor csirkemell kéksajt


A bejegyzés trackback címe:

https://husosfazek.blog.hu/api/trackback/id/tr39623936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látogató 2008.09.16. 10:49:11

Nagyon a mi izlésünknek megfelelő recept, feltétlenül ki fogom próbálni.
Az érdekelne, hogy milyen sonkát teszel az aljára, ha jól sejtem semmiképpen nem bacont.

Bogarmester · http://husosfazek.blog.hu 2008.09.19. 01:03:08

Nem, valóban nem bacon, szerintem ebben az esetben bármilyen vékonyra szelt sonka megteszi (azért persze nem gépsonka), én pl. prágai sonkát használtam.
süti beállítások módosítása