Húsosfazék

Konyhai kísérletek és laikus éttermi kommentek. Receptek, videók, fotók és étteremtesztek - egyenesen a Húsosfazékból.

Csatlakozz a Fazékhoz!

Húsosfazék videók





Na mit szól hozzá?

Címkék

amerika (11) anthony bourdain (3) aranyszabalyok (2) Ausztria (5) bab (3) bagel (2) bárány (6) bazsalikom (2) bélszín (6) borjú (2) borjúmáj (2) burgonya (5) cheddar (2) chili (3) csirke (4) csirkemell (2) csokoládé (5) cukkini (2) desszert (4) dió (4) disznó (2) dobogókő (2) édesburgonya (2) eper (2) erdei gomba (2) étterem (16) étteremteszt (6) etteremteszt (16) etyek (2) fald fel amerikát (3) fehérbor (3) fesztivál (2) garnéla (2) gomba (6) gordon ramsay (8) gránátalma (2) gyors vacsora (11) hal (2) hamburger (4) hátszín (3) húsvét (4) kacsa (3) kacsamell (5) kagyló (2) kakukkfű (2) karácsony (4) kecskesajt (3) kéksajt (2) kenyér (4) kolbász (3) könyvajánló (4) krumpli (5) lazac (12) lencse (2) leves (5) liba (7) libacomb (3) libamáj (3) libamell (2) lilakáposzta (3) marha (6) marhahús (5) martha stewart (3) márton nap (3) medvehagyma (4) menta (2) menü (2) mustár (2) narancs (2) nyúl (2) olasz konyha (2) olívabogyó (2) orosz (2) palacsinta (3) pancake (2) paprika (3) paradicsom (6) péksütemény (2) pezsgő (2) piac (2) pite (2) pizza (2) pörkölt (2) quiche (2) ravioli (4) reggeli (8) rizottó (4) rókagomba (3) rozmaring (2) san francisco (3) sárgarépa (2) sókéreg (2) sonka (2) spárga (9) spenót (3) steak (7) sült (2) sütőtök (3) szarvas (4) szerecsendió (3) szezámolaj (2) szűzpecsenye (2) tagliatelle (3) tejszín (4) tél (3) téli étel (3) tengeri hal (2) tészta (13) tésztagép (5) thai (2) tojás (9) toszkána (3) uborka (2) üdvözlőfalat (4) utazás (13) vacsora (3) vörösáfonya (2) wellington (3) zeller (5) zsálya (4)

2010.12.26. 10:40 sbotond

Karácsonyi menü 2010

Idén is én főztem a nagy karácsonyi vacsorát (az előzetesen összeállított menüt már ismerhetik azok, akik a Facebook-on követik a Húsosfazék oldalát), és most igyekeztem olyan ételsort összeállítani, amelyen mindenki megtalálja majd a maga kedvencét. Tavaly azért erős túlsúlyban voltak a húsételek, és hal nem is került a menüre, úgyhogy idén már erre is figyeltem. A leves elé beiktattam kisebb üdvözlőfalatokat is, de a december 24-i túlzott kapkodást elkerülendő már egy nappal korábban elkészíthető desszertet választottam. A vacsora főfogása szintén nagyon gyorsan elkészíthető volt: a szarvasbélszín megsütésével és az aszalt vörösáfonyás, diós, fahéjas ribizlimártás összeütésével alig tíz perc alatt kész lettem.

A menüsor

Üdvözlőfalatok - mini lazackorongok és brie sajtos, lilahagymás tésztakosarak

Fehérbab-krémleves kolbászchipsszel

Lazac zöldfűszerkéregben csőben sült brokkolival

Szarvasbélszín aszalt vörösáfonyás, diós, fahéjas ribizlimártással, burgonyafánkkal

Kávés csokoládémousse

Először a leves alapjául szolgáló marhahúslevest főztem meg még előző hétvégén, majd a leszűrt levet a fagyasztóba tettem. 23-án este kevertem be a csokimousse-t, ezek egy napot a hűtőben töltöttek. A díszítésül szolgáló tejszínhabot persze csak tálalás előtt kevertem be. Reggel készítettem elő az üdvözlőfalatokat, délelőtt a levest, koradélután a halhoz a fűszerkérget (ehhez házilag gyártottam le aznap a zsemlemorzsát), és ekkor kevertem be a burgonyafánk tésztáját is, majd nem sokkal a vendégek érkezése előtt álltam neki a brokkolinak, és sütöttem ki a fánkokat. A lazac és a brokkoli addig sült, amíg a levest ettük, szóval nem nagyon kellett várni semmire, és én sem éreztem úgy, hogy alig tudok leülni az asztalhoz, kifejezetten nyugodtan telt az este. És persze mindenkinek ízlett minden:) Hamarosan egyenként közzéteszem a fenti menüsorhoz tartozó recepteket.

Ti mit vacsoráztatok karácsony este?


1 komment · 1 trackback

Címkék: karácsony lazac csokoládé szarvas steak mousse


A bejegyzés trackback címe:

https://husosfazek.blog.hu/api/trackback/id/tr962539295

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jámborné Balog Tünde - HOSSZÚ KARÁCSONYI EBÉD 2010.12.26. 11:56:39

  HAGYMALEVELEK Kedves Öcsémuram! Reménylem, soraim víg kedélyben találják Kiedet; szerető hitves, szófogadó gyermekek, de legalább igaz barátok veszik környül, s nem egyedül kell elköltenie karácsonyi ebédjét valamely főzelékszagú kifőzdében,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.01.22. 23:18:58

Talán szentségtörés, de én inkább felfüstöltem a szarvasbélszínt. Hidegen, hajszálvékonyan odaver bármilyen sonkát. A maradék negyven kilo húsból meg kolbász lesz, kétszer darálva.
süti beállítások módosítása