Húsosfazék

Konyhai kísérletek és laikus éttermi kommentek. Receptek, videók, fotók és étteremtesztek - egyenesen a Húsosfazékból.

Csatlakozz a Fazékhoz!

Húsosfazék videók





Na mit szól hozzá?

Címkék

amerika (11) anthony bourdain (3) aranyszabalyok (2) Ausztria (5) bab (3) bagel (2) bárány (6) bazsalikom (2) bélszín (6) borjú (2) borjúmáj (2) burgonya (5) cheddar (2) chili (3) csirke (4) csirkemell (2) csokoládé (5) cukkini (2) desszert (4) dió (4) disznó (2) dobogókő (2) édesburgonya (2) eper (2) erdei gomba (2) étterem (16) étteremteszt (6) etteremteszt (16) etyek (2) fald fel amerikát (3) fehérbor (3) fesztivál (2) garnéla (2) gomba (6) gordon ramsay (8) gránátalma (2) gyors vacsora (11) hal (2) hamburger (4) hátszín (3) húsvét (4) kacsa (3) kacsamell (5) kagyló (2) kakukkfű (2) karácsony (4) kecskesajt (3) kéksajt (2) kenyér (4) kolbász (3) könyvajánló (4) krumpli (5) lazac (12) lencse (2) leves (5) liba (7) libacomb (3) libamáj (3) libamell (2) lilakáposzta (3) marha (6) marhahús (5) martha stewart (3) márton nap (3) medvehagyma (4) menta (2) menü (2) mustár (2) narancs (2) nyúl (2) olasz konyha (2) olívabogyó (2) orosz (2) palacsinta (3) pancake (2) paprika (3) paradicsom (6) péksütemény (2) pezsgő (2) piac (2) pite (2) pizza (2) pörkölt (2) quiche (2) ravioli (4) reggeli (8) rizottó (4) rókagomba (3) rozmaring (2) san francisco (3) sárgarépa (2) sókéreg (2) sonka (2) spárga (9) spenót (3) steak (7) sült (2) sütőtök (3) szarvas (4) szerecsendió (3) szezámolaj (2) szűzpecsenye (2) tagliatelle (3) tejszín (4) tél (3) téli étel (3) tengeri hal (2) tészta (13) tésztagép (5) thai (2) tojás (9) toszkána (3) uborka (2) üdvözlőfalat (4) utazás (13) vacsora (3) vörösáfonya (2) wellington (3) zeller (5) zsálya (4)

2008.10.17. 00:26 sbotond

Gordon Ramsay New York-i éttermében jártunk

New York-i utunkra készülve egyértelműen ezt az étteremlátogatást vártam a legjobban. Az Empire State Building, a Szabadság-szobor és a Brooklyn híd ehhez képest unalmas turistarutin. Gordon Ramsay-től négy szakácskönyvem van, több recept erre a blogra is felkerült ezekből, és azt is szívesen megnézem a tévében, ahogy a konyhai dolgozókkal üvöltözik, ezek után eljutni egyik éttermébe felért egyfajta zarándoklattal. Biztosra akartunk menni, így több mint egy hónappal korábban foglaltunk asztalt a London Hotelben található Maze by Gordon Ramsay-be. A várva várt estén szemerkélő esőben gyalogoltunk kilenc utcát a hotelünktől az étteremig. A bejáratnál egy hölgy fogadott minket, rögtön elmagyaráztam neki, hogy neten át foglaltunk asztalt nyolc órára, ilyen és ilyen névre, külföldről, stb. Türelmesen végighallgatott, majd annyit válaszolt, hogy ő csak a vizes esernyőnket szeretné elkérni. Na ezután persze kicsit hülyén érezve magam beljebb merészkedtünk, és meg is kaptuk az asztalunkat. A nagy, egyterű helyiségben a bár és az étterem együtt volt, de szerencsére ez nem járt zavaró alapzajjal. A berendezés visszafogottan elegáns. A pincérnő nagyon kedves volt, mindent elmagyarázott, természetesen már hetekkel előbb végigböngésztem a kínálatot a honlapjukon, így jóelőre tudtuk, hogy a hatfogásos chef menüt fogjuk választani. Rövid várakozás után megkaptuk a szokásos kenyeret és vajat, éppen kezdtük volna megkenni, amikor legnagyobb meglepetésünkre már elénk is került az előétel. Kissé zavartan próbáltunk helyet csinálni, vajas kést valahogy félretenni. Később azt láttuk, hogy asztalszomszédaink hasonlóképp jártak, és ők se tudtak igazán mit kezdeni ezzel a nagy sietséggel. Némi elégtétellel szolgált volna, ha Gordon a semmiből felbukkanva leüvöltötte volna a személyzet fejét gyakor fuckolások közepette, de nem így történt. Mindegy, két gyors falat vajaskenyér után nekiálltunk az előételnek: marinált cékla ricottával, fenyőmaggal és cabernet sauvignon öntettel. A cékla és a sűrű öntet íze tökéletes harmóniát alkotott, mindezt a fenyőmag jól kiegészítette, a ricotta mennyiségileg mindehhez kicsit sok volt, ízében viszont jellegtelenebb, így kissé elnyomta az előbbieket.

Az ezt követő fogások viszont minden tekintetben tökéletesek voltak. A fűszeres kagyló mazsolaszósszal és karfiollal könnyű és zamatos, a fűszerezés is ideális volt, kellő teret hagyott a kagylónak.

Ezután kétféléből választhattunk, mivel Zsuzsi alapvetően utálja a halat, az édeskukoricás rizottó mellett döntött, így én a branzinot (ez azt hiszem magyarul tengeri sügér) kértem olivás paradicsommal és bébiarticsókával. A hal bőre szépen, sűrűn be volt irdalva, hasonlót láttam a séf valamelyik szakácskönyvében is. Nagyon finom volt, de leginkább az articsóka nyűgözött le, minden egyes falat külön öröm volt.

És ezután jött számomra a vacsora fénypontja, a coloradoi bárány, szép rózsaszínre sütve, mellette külön érdekesség volt a báránybelsőségekből készített kis kocka, mindezt mentaszósz koronázta meg. Próbáltam olyan lassan enni, amennyire csak lehetett. A báránynál itt amúgy fontos a coloradói jelző, mivel most ez a legmenőbb fajta, aki még az új-zélandinál tart, az bizony le van maradva:)

Következett két desszert, almás-karamelles trifle fahéjas fánkkal,

majd mogyoróvaj meggysorbet-val és sózott mogyoródarabkákkal. Mivel imádom a mogyoróvajat, ez utóbbinak különösen megörültem.

Ami egyedül zavaró volt itt, az a már említett túlzott New York-i sietség, egy hatfogásos vacsora mellett az ember jobb esetben akár három órát is elüldögélne, itt pedig alig több, mint egy órán alatt lenyomták az egészet. Mindezzel együtt természetesen nagy élmény volt Gordon Ramsay éttermében vacsorázni.


29 komment

Címkék: gordon ramsay


A bejegyzés trackback címe:

https://husosfazek.blog.hu/api/trackback/id/tr82718020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horasz · http://horasz.blog.hu 2008.10.17. 09:25:03

jajjjj annyira irigyellek. magam is nagy Mr. Ramsay rajongo vagyok, dvd-k, konyvek sorakoznak otthon a polcon.... Koszonom szepen, hogy megosztottad az elmenyt.

H.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.10.17. 13:19:59

Hát igen, üvöltéssel, fuckolással lenne az igazi! :)
Lehet, hogy oda kellett volna menned egy kicsit több sütőtököt kérni... :DD

Fiery 2008.10.17. 13:30:26

Nagyon indiszkret kerdes, hogy ez a "csoda" hany dollart emesztett fel? :) 150-re tippelnek kettotoknek...

A Kárpátok Ostora 2008.10.17. 13:30:52

Nem kell New Yorkba menni Ramsey-hez, itt Prágában is van étterme. Már tervbe van véve, ha van időm, meglátogatom.

Ádám 2008.10.17. 13:36:59

nagyon irigyellek ám én is!
Én csak most kezdek Ramsay fan lenni, de ez valóban maga lehet a "cherry on the cake" egy NY túrán!

Zita 2008.10.17. 14:10:08

Én két évvel ezelőtt jártam ebben az étteremben. Akkor nyitott a hely, pontosabban felújították a hotelt és gondolom egyúttal az éttermet is. És "sajnos" csak egy ebéd volt, de nagyon pazar, sokat szoktuk emlegetni. Sőt, én akkor hallottam először Ramsay-ről és azután az ebéd után kattantam rá a műsoraira, könyveire. Akkor szerencsére ez a sietség sem volt jellemző.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.10.17. 14:17:17

Hát Ramsay-t vagy utálja vagy imádja az ember. Középút nincs. Ém az utóbbi kategóriát képviselem.
Moldávia Bánata: Melyik az-az étterem Prágában??
(tudom-tudom gúgl a barátom)
Szerintem zseniális a pali. Csak úgy nem osztogatnak Michelin csillagot. Egyébként a magyar étteremek is átvehetnék végre a kurta étlap módszert. Nem kell a konyhaművészet összes ételét felsorolni.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.10.17. 14:21:17

Van már pár ilyen magyar étterem.

idiotapocs 2008.10.17. 14:23:49

Ekkora adagokban 6 fogást fél óra alatt is beverek xD

FatMo · http://fatmo.blog.hu/ 2008.10.17. 14:24:27

A prágai és a londoni Maze-t is kipróbáltam. Mindkettő fantasztikus, talán a prágai egy kicsit jobb, de ott vacsoráztam, míg a londoniban ebédeltem. Alig várom, hogy eljuthassak NY-ba és én is kipróbáljam...pláne ezután a post után.

Csak 2008.10.17. 14:35:20

Ez volt az összes kaja??? Kinek főznek itt, anorexiásoknak? Túl van ez nekem művészkedve...sznob szarság.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2008.10.17. 14:41:55

Szerintem, ha végigeszed a menüsort, akkor jól fogsz ettől lakni.
Ilyen helyen nem szokás csak egytálételt enni.

Bogarmester · http://husosfazek.blog.hu 2008.10.17. 14:58:21

Fiery, az éttermek bemutatásakor nem szoktam kitérni az anyagiakra, de a hely honlapján ott van, hogy egy ilyen menü 75$, úgyhogy nyugodtan ideírhatom. Erre jött még a bor. Amúgy érdekes, hogy néhány pesti étterem ennél drágább, holott minőségben meg sem közelítik ezt a színvonalat.

klári 2008.10.17. 14:59:43

Mi idén júliusban voltunk ott és ugyanezt a hatfogásos ajánlatot kóstoltuk. Nekem bejött az étterem atmoszférája, még a mosdóké is. (Kár, hogy nincsenek képeid a belsőről) Nálunk nem volt nagy pörgés, bár lehet, hogy a Diablo Gordon Ramsay koktél is segített ellazulni... A tulaj sajnos nem jelent meg személyesen, de láttuk Jean-Baptiste-ot, aki most az ottani étteremvezető és gyakran szerepel a műsoraiban.

A prágai étterem a Hiltonban van. Minden infót megtalálsz a gordonramsay.com-on. Az árak sajnos "emelkednek", 140HUF/USD körüli árfolyammal azért elviselhetőbbek voltak.

hajdul 2008.10.17. 15:04:26

Voltam már én is ilyen puccos helyen. Utána itthon még ettünk egy kis rendes kaját, ittunk rendes pálinkát, rendes bort-sört. Másnap meg bográcsoztunk a cimborákkal és az reggeltől estig tartott.

hehhe 2008.10.17. 15:17:35

hajdul 2008.10.17. 15:04:26
Voltam már én is ilyen puccos helyen. Utána itthon még ettünk egy kis rendes kaját, ittunk rendes pálinkát, rendes bort-sört. Másnap meg bográcsoztunk a cimborákkal és az reggeltől estig tartott.

Jaja, nincs is jobb, ha már az igaz jóóómagyar míniumos-vöröstéglaporos étel amúgyis szétmarta az ember száját.

mayday 2008.10.17. 15:38:00

nahat hehhe, nem becsulod a magyar konyhat? Ramsay zsenialis, de a magyar konyha is! En bizony hianyolom! Mindenben azt elvezd es tiszteld amiert ott van te kis ostoba :)

milendee · http://milendee.hu 2008.10.17. 16:02:29

jaj én is imádom... meg a többit is, a Heston Blumenthal-t, meg a Keith Floydot. Jamie Oliver sem rossz. nemcsak főzni, hanem diplomatikus kommunikációból is tanítanak. ezek az angolok:)

amikor bejött a kábelen a Paprika, folyamatosan a műsorát néztem. elképesztő eredményeket ért el.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.10.17. 16:25:56

Keith Floyd nagy arc, de hogy akkora séf lenne, az azért erősen kérdéses. Blumenthal zseniális, de Gordon az isten!

pisz&jobb 2008.10.17. 16:26:26

Nem hiszem, hogy választani kell. Imádom a puccos helyek falatkjával 5-6-7 fogással meg a az otthoni "haverokkal berugunk és közben 4 órán át bográcsolunk pedig már rég megpuhult a borjú" típusú lakomákat is. Enni mindig jó

Lilyom 2008.10.17. 17:10:27

fahéjjas fánk ? :DDDD ez kész meg az háromszinu drink...... cheap shit
Akkora sznob vagy hogy remélem utána lenyúltad a hamutartót és abból iszod a reggeli kávéd itthome :D :D

Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.10.17. 17:13:49

1. Before :DDDDDDDDDDDDDD

2. A többi vendég nagyo örülhetett, hogy végigvakuztad a vacsorát.

3. Baromi irigy vagyok, én is ki akarom próbálni :)

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2008.10.17. 17:58:30

Gordon = Isten
Heston = KisIsten

Mostantól megfelelő jelzőkkel kéretik hivatkozni rájuk. Köszönöm a lehetőséget.

mucha lucha 2008.10.17. 18:11:33

én is beugrottam a minap, de én új-zélandiból kértem. SOK kecsappal mentaszósz helyett. na, nem mondom, hogy a kecsöpjük volt olyan jó mint amihez szokva vagyok a mekiben, de amúgy a bárány tényleg elég szép rózsaszínre lett csinálva tőlük.

zorrobomber 2008.10.17. 19:39:49

Komolyra fordítva a szót, biztos jó, de én nem rontanám el mentaszósszal a bárányt. Inkább enném meg magában.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.10.24. 21:30:43

Gratulálok, hihetetlen jó bejegyzés! Olyan, mint az igazán jó regények, az olvasó beleéli magát a főhős helyzetébe... Engem pl. rádöbbentett, hogy az étterembe járást is ketté kell választani, van olyan eset, amikor az ember "üzemanyagbeszerzés" miatt megy, de van amikor a kulináris élményre vágyik.
Kár, hogy eddigi élményeim alapján, utóbbiból csak a magas ár, és a kis adagok valósulnak meg itthon, az igazi minőség nem. (jacint.blog.hu/2008/10/11/hatalmas_szalloda_egy_dunai_szigeten)
Ahogy olvastam a leírást, az a kb. 15kHUF szerintem teljesen értékarányos, pláne, hogy NY a helyszín, és egy világsztár-szakács a tulaj...

Beatbull · http://kiserletikonyha.blogspot.com 2008.11.07. 12:05:47

Azt élesen válasszuk el, hogy egy ember azért eszik, hogy csitítsa az éhségérzetét, vagy azért eszik, hogy ízélményekben legyen része. Ilyen helyekre utóbbi okból megyünk, s mellesleg 6-8-10 ilyen adagú fogásból igenis jól lehet lakni - habár, mint írtam, nem ez az elsődleges cél. Árat tekintve teljesen normális.
Irigyellek ezért az élményért - no s a Les Halles-ért is ;) Sajna persze nem a mester maga főz az éttermekben már, hanem üzletemberré vált. Utóbbi időben affelé hajlik a divat, hogy ismertebb szakácsok kisebb láncokat alakítanak ki a világ fontosabb kulináris központjaiban (vajon miért tette Ramsay Prágába az éttermét és nem Budapestre? megér egy percet szerintem eltöprengeni rajta), ill. a legújabb divat az, hogy mindenki egy könyvet ad ki a saját konyhájáról. Ld. Blumenthal vagy Ramsay könyveit. Hogy ez most kinek tetszik, azt inkább az olvasókra hagyom - én spec. azt szeretem, ha a főszakács nekem főz, azaz Ramsay legyen a konyhában és ne a betanított gárdája - akik egyébként ugyanolyan jól megfőzik az ételeket, de mégis a névért is fizetünk.
A bárányhúshoz szeretném még hozzáfűzni, hogy az új-zélandi már régóta nem a mérce. Enyhe az íze és hosszú a szállítási útvonal - ma sokkal inkább a regionális áruk a jellemzőbbek. Én is pl. a környéki hentesemtől veszem a bárányt és ezerszer jobb mint egy új-zélandi. A mentamártás pedig igenis odavaló, hisz egy hagyományos angol fogás ilyen formában.
Ez az amerikai stílus persze eléggé piacközpontú - egy asztalt 2-3-szor kell egy este alatt megetetni, s akkor jövedelmez csak rendesen egy hely. Ehhez a gondolatmenethez persze hozzájárul ez az utolsó falattal kapom a számlát dolog is... Örülök, hogy van mozgalom ezen a téren is, hisz némely étterembe nem csak pusztán táplálkozni megyünk, hanem egy (életre szóló?) élményben szeretnénk részesedni.
PS: nagyon szépek a felvételek! Ugye lesz még Les Halles beszámoló is?

Bogarmester · http://husosfazek.blog.hu 2008.12.01. 15:21:00

Beatbull, a Les Halles-ról nem lesz külön bejegyzés, ettem ott csigát, ami nagyon finom volt, de aztán egy elzászi fogást sikerült, ami vmi rémisztő bajoros hurkakolbász egyveleg volt káposztával, hááát... Szóval ott sajnos a főételnél rosszul választottam.
süti beállítások módosítása