Húsosfazék

Konyhai kísérletek és laikus éttermi kommentek. Receptek, videók, fotók és étteremtesztek - egyenesen a Húsosfazékból.

Csatlakozz a Fazékhoz!

Húsosfazék videók





Na mit szól hozzá?

Címkék

amerika (11) anthony bourdain (3) aranyszabalyok (2) Ausztria (5) bab (3) bagel (2) bárány (6) bazsalikom (2) bélszín (6) borjú (2) borjúmáj (2) burgonya (5) cheddar (2) chili (3) csirke (4) csirkemell (2) csokoládé (5) cukkini (2) desszert (4) dió (4) disznó (2) dobogókő (2) édesburgonya (2) eper (2) erdei gomba (2) étterem (16) etteremteszt (16) étteremteszt (6) etyek (2) fald fel amerikát (3) fehérbor (3) fesztivál (2) garnéla (2) gomba (6) gordon ramsay (8) gránátalma (2) gyors vacsora (11) hal (2) hamburger (4) hátszín (3) húsvét (4) kacsa (3) kacsamell (5) kagyló (2) kakukkfű (2) karácsony (4) kecskesajt (3) kéksajt (2) kenyér (4) kolbász (3) könyvajánló (4) krumpli (5) lazac (12) lencse (2) leves (5) liba (7) libacomb (3) libamáj (3) libamell (2) lilakáposzta (3) marha (6) marhahús (5) martha stewart (3) márton nap (3) medvehagyma (4) menta (2) menü (2) mustár (2) narancs (2) nyúl (2) olasz konyha (2) olívabogyó (2) orosz (2) palacsinta (3) pancake (2) paprika (3) paradicsom (6) péksütemény (2) pezsgő (2) piac (2) pite (2) pizza (2) pörkölt (2) quiche (2) ravioli (4) reggeli (8) rizottó (4) rókagomba (3) rozmaring (2) san francisco (3) sárgarépa (2) sókéreg (2) sonka (2) spárga (9) spenót (3) steak (7) sült (2) sütőtök (3) szarvas (4) szerecsendió (3) szezámolaj (2) szűzpecsenye (2) tagliatelle (3) tejszín (4) tél (3) téli étel (3) tengeri hal (2) tészta (13) tésztagép (5) thai (2) tojás (9) toszkána (3) uborka (2) üdvözlőfalat (4) utazás (13) vacsora (3) vörösáfonya (2) wellington (3) zeller (5) zsálya (4)

2009.02.17. 22:33 sbotond

Tésztagép: kész csoda

Végre rászántam magam, és megvettem a képen látható tésztagépet. Igazi békebeli készülék, semmi műanyag, csak csupa rozsdamentes acél és egy fa fogantyú. Nem Kínában készült, hanem Olaszországban (remélem, nemcsak a doboz, amin a felirat volt, hanem maga a masina is). Az új kütyüt még a vásárlás napján kipróbáltam: begyúrtam egy kisebb adag tojásos tésztát, és nekiálltam szélesmetéltet készíteni. Az eredmény minden várakozásomat felülmúlta. Eddig a tésztáim a sodrófás nyújtás nyomán messze nem voltak tökéletesek: itt vastag, amott vékony, akár ki is szakadt egy-egy helyen. Viszont ezzel a géppel a tésztám szó szerint tökéletes lett, mindenütt egyforma, egyenletes, végtelenül szabályos. A kenyereknél kifejezetten jó, hogy szabálytalanok, sosem egyformák, de a tésztáknál az idomtalanság nagyon idegesítő. A tésztagépet használva csak nagyjából kinyújtjuk nyújtófával a tésztát, majd mehet is a gépbe. Egyre kisebbre állítjuk a rést, és újra meg újra átengedjük rajta a tésztát. A gép minden egyenetlenséget kíméletlenül belapít, eldolgoz, és a végeredmény egy tökéletesen egyenletes, hosszú, vékony tészta. Feltesszük a gépre a szeletelő panelt, és azon a kissé már megszikkadt tésztalapot átengedjük.

A szélesmetéltet koszorú alakba összetekertem a szeleteket, megszórtam kevés liszttel, nehogy összeragadjanak, és kevés pihentetés után másfél-két perc alatt al dentére főztem. Csak erdei gombával, olivaolajjal és friss petrezselyemmel ízesítettem, semmi mással, mégis isteni lett. A receptet hamarosan felteszem. De ez csak a próba volt, mostantól dőlni fognak a raviolik, tortellinik, spagettik, a bolti tésztának pedig búcsút intek.

Nézd meg a tésztagép használatát a gyakorlatban!


9 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://husosfazek.blog.hu/api/trackback/id/tr49949602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vica alias KiVi · http://www.gumimacik.blogspot.com/ 2009.02.18. 08:40:44

Szia! Lehet tudni, hogy hol lehet beszerezni ezt a csodát?

sbotond 2009.02.18. 09:53:13

Igen, még régebben találtunk rá egy kis bevásárlóhelyre Vecsés mellett (oda vittük a macskákat állatorvoshoz), és ott van egy Müller nevű bolt, mindenfélét árulnak, konyhafelszerelést is. Ott kapható a tésztagép.

cometneni 2009.02.28. 07:32:49

A Vasedényben is árulják.

kisrobert 2009.02.28. 16:37:55

Karácsonykor a Metroban is láttam ilyen (hasonló?) tésztamasinát.

kettys 2010.02.19. 19:58:46

Szia! Még nem "találkoztunk" eddig. Én is most szeretnék tésztagépet venni. Ha megírnád, hogy mi a neve a gépednek, mert akkor így biztosra tudok menni a vásárlásban. A szélesmetélt hány mm-es? És akkor 2 féle tésztát tudsz vele készíteni?
Köszi
kettys

K.a.t.a 2010.04.08. 14:53:00

Sziasztok!

www.rist.hu/shop/kat_28/tesztagepek_krokettpresek/index.html?page_content=shop

Szerintem ez az a gép: Tészta készítő gép *SP 150*

Az előbb hívtam fel a boltot, 11.760Ft+áfa. (megkérdeztem, fából van a tekerő fogantyúja, szóval tényleg ez lehet az).

Egyébként én is ilyet keresek, ha valaki tud olcsóbban kérem jelezze: sinkovics.katalin@gmail.com

Üdv, Kata

K.a.t.a 2010.04.08. 15:52:04

Most tudtam meg, hogy a Müllerben 14,695Ft. Ahhoz képest ez a 11,760Ft még olcsónak is számít. :) Hát akkor úgy tűnik 10 alatt nem úszom meg.... De akkor is az enyém lesz a kicsike! ;-)

K.a.t.a 2010.04.08. 15:53:55

Úristen mekkora marhaságot írtam!!!!!!!!!
Nem is kommentelem hogy mit, aki figyelt úgyis rájön... EZER BOCS!

Pénzes Barbara 2017.03.03. 22:50:15

A nagymaminak van egy eladó 8000 Ft ért , ha valakit még érdekel:) ugyanez ami a képen van.
süti beállítások módosítása