Húsosfazék

Konyhai kísérletek és laikus éttermi kommentek. Receptek, videók, fotók és étteremtesztek - egyenesen a Húsosfazékból.

Csatlakozz a Fazékhoz!

Húsosfazék videók





Na mit szól hozzá?

Címkék

amerika (11) anthony bourdain (3) aranyszabalyok (2) Ausztria (5) bab (3) bagel (2) bárány (6) bazsalikom (2) bélszín (6) borjú (2) borjúmáj (2) burgonya (5) cheddar (2) chili (3) csirke (4) csirkemell (2) csokoládé (5) cukkini (2) desszert (4) dió (4) disznó (2) dobogókő (2) édesburgonya (2) eper (2) erdei gomba (2) étterem (16) etteremteszt (16) étteremteszt (6) etyek (2) fald fel amerikát (3) fehérbor (3) fesztivál (2) garnéla (2) gomba (6) gordon ramsay (8) gránátalma (2) gyors vacsora (11) hal (2) hamburger (4) hátszín (3) húsvét (4) kacsa (3) kacsamell (5) kagyló (2) kakukkfű (2) karácsony (4) kecskesajt (3) kéksajt (2) kenyér (4) kolbász (3) könyvajánló (4) krumpli (5) lazac (12) lencse (2) leves (5) liba (7) libacomb (3) libamáj (3) libamell (2) lilakáposzta (3) marha (6) marhahús (5) martha stewart (3) márton nap (3) medvehagyma (4) menta (2) menü (2) mustár (2) narancs (2) nyúl (2) olasz konyha (2) olívabogyó (2) orosz (2) palacsinta (3) pancake (2) paprika (3) paradicsom (6) péksütemény (2) pezsgő (2) piac (2) pite (2) pizza (2) pörkölt (2) quiche (2) ravioli (4) reggeli (8) rizottó (4) rókagomba (3) rozmaring (2) san francisco (3) sárgarépa (2) sókéreg (2) sonka (2) spárga (9) spenót (3) steak (7) sült (2) sütőtök (3) szarvas (4) szerecsendió (3) szezámolaj (2) szűzpecsenye (2) tagliatelle (3) tejszín (4) tél (3) téli étel (3) tengeri hal (2) tészta (13) tésztagép (5) thai (2) tojás (9) toszkána (3) uborka (2) üdvözlőfalat (4) utazás (13) vacsora (3) vörösáfonya (2) wellington (3) zeller (5) zsálya (4)

2007.12.16. 23:59 sbotond

Tejszínes tárkonyos csirke fehérborral

Igazából ez a recept hozta meg a kedvem úgy négy évvel ezelőtt a főzéshez. Floyd első itthon megjelent könyvében találtam (s akkor még a könyv nem is volt meg nekem, csak a könyvesboltban nézegettem, épp nagyon éhesen, s a hozzávalókat magamban mormolva gyorsan átmentem a boltba bevásárolni). Könnyedén el tudtam készíteni, és rendkívül finom lett, teljesen meg voltam lepődve, hogy egyedül, otthon ilyen jóízű vacsorát össze tudok hozni. A tárkonyon és a boron kívül a jó adag zsiradék - tejszín és vaj - a lenyűgöző ízhatás titka. Ezek mennyiségét ne is próbáljuk csökkenteni, mert akkor nem lesz olyan finom.



Hozzávalók:
  • Fél kiló filézett csirkemell
  • 20 dkg vaj
  • 12 hámozott mogyoróhagyma
  • 1 citrom
  • fél liter száraz fehérbor (én chardonnay-t szoktam használni)
  • 25 dkg rókagomba (most télen csak szárítva jutottam hozzá, ezért tettem bele még sima championt is)
  • 3 dl sűrű tejszín
  • 1 ek friss tárkonylevél
  • 1 tojássárgája
  • só, bors
A vajat felhevítjük, a hagymát és a húst megpirítjuk benne, majd meglocsoljuk a citrom levével, és lassú tűzön úgy 10 percig pároljuk. Felöntjük annyi borral, amennyi ellepi, felforraljuk, majd még 15 percig főzzük kis lángon. A gombát egy másik serpenyőben kevés vajon megpirítjuk, majd a csirkéhez adjuk, további 10 percig pároljuk, majd a hússal együtt kiszedjük egy tálra. A boros szaftot felforraljuk, ha túl sűrű, még utántöltjük (borral természetesen), ezután kis lángon hozzáadjuk a tejszínt apránként, habverővel folyamatosan keverve. Ekkor adjuk hozzá a tárkonyt is. A mártást levesszük a tűzről, beledolgozzuk a tojássárgáját, és kész is. Barna rizst készítettem hozzá, melyet egy kevés sáfránnyal színeztem.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://husosfazek.blog.hu/api/trackback/id/tr84266378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zs 2007.12.17. 16:48:55

Nálam minden menüsort ver !!! :)

Sedia 2008.01.06. 11:22:54

Most csinálom, az a kérdés, hogy mennyi só és bors, illetve mikor kell bele? (hajlongóssmile)

Bogarmester · http://husosfazek.blog.hu 2008.01.06. 11:34:56

Még jó, hogy pont most ültem le a gép elé:)
Szóval a csirkét az első lepirítás közben nagyon enyhén már be szoktam sózni, borsozni, majd amikor hozzáadagolom a tejszínt és a tárkonyt, akkor szoktam fokozatosan sózni-borsozni is, közben gyakran kóstolgatva. Sok sikert, majd számolj be, milyen lett!

sedia 2008.01.06. 12:38:52

most készültem el vele... lehet, kicsit túl sok lett a só... majd a rizzsel együtt is megnézem... aztán írok ;-)

sedia 2008.01.06. 13:42:44

nos, nagyon finom lett, mindenkinek nagyon ízlett; holnap viszek is a tárkonyrajongó kollegináknak...

de nekem túl intenzív volt az íze... lehet, csak azért, mert túl sok mártást tettem a tányérkámra... :-)

minden esetre sajnáltam volna, ha nem készítem el...

amúgy nekem is van egy fincsi csirkés receptem, szintén boros téma, ha gondolod... :-)

süti beállítások módosítása