Húsosfazék

Konyhai kísérletek és laikus éttermi kommentek. Receptek, videók, fotók és étteremtesztek - egyenesen a Húsosfazékból.

Csatlakozz a Fazékhoz!

Húsosfazék videók

Na mit szól hozzá?

Címkék

amerika (11) anthony bourdain (3) aranyszabalyok (2) Ausztria (5) bab (3) bagel (2) bárány (6) bazsalikom (2) bélszín (6) borjú (2) borjúmáj (2) burgonya (5) cheddar (2) chili (3) csirke (4) csirkemell (2) csokoládé (5) cukkini (2) desszert (4) dió (4) disznó (2) dobogókő (2) édesburgonya (2) eper (2) erdei gomba (2) étterem (16) etteremteszt (16) étteremteszt (6) etyek (2) fald fel amerikát (3) fehérbor (3) fesztivál (2) garnéla (2) gomba (6) gordon ramsay (8) gránátalma (2) gyors vacsora (11) hal (2) hamburger (4) hátszín (3) húsvét (4) kacsa (3) kacsamell (5) kagyló (2) kakukkfű (2) karácsony (4) kecskesajt (3) kéksajt (2) kenyér (4) kolbász (3) könyvajánló (4) krumpli (5) lazac (12) lencse (2) leves (5) liba (7) libacomb (3) libamáj (3) libamell (2) lilakáposzta (3) marha (6) marhahús (5) martha stewart (3) márton nap (3) medvehagyma (4) menta (2) menü (2) mustár (2) narancs (2) nyúl (2) olasz konyha (2) olívabogyó (2) orosz (2) palacsinta (3) pancake (2) paprika (3) paradicsom (6) péksütemény (2) pezsgő (2) piac (2) pite (2) pizza (2) pörkölt (2) quiche (2) ravioli (4) reggeli (8) rizottó (4) rókagomba (3) rozmaring (2) san francisco (3) sárgarépa (2) sókéreg (2) sonka (2) spárga (9) spenót (3) steak (7) sült (2) sütőtök (3) szarvas (4) szerecsendió (3) szezámolaj (2) szűzpecsenye (2) tagliatelle (3) tejszín (4) tél (3) téli étel (3) tengeri hal (2) tészta (13) tésztagép (5) thai (2) tojás (9) toszkána (3) uborka (2) üdvözlőfalat (4) utazás (13) vacsora (3) vörösáfonya (2) wellington (3) zeller (5) zsálya (4)

2013.03.28. 10:15 sbotond

Húsvéti péksütemények

Húsvétra készülve az Essencia Főzőiskola "Húsvét a pékműhelyben" kurzusán vettünk részt, ahol Tukacs Roland díjnyertes pékmester irányításával készítettünk el három húsvéti péksüteményt, és egy csomó hasznos trükköt is tanultunk. A recepteket ez alkalommal nem írom le, mivel erre nem vagyok felhatalmazva, úgyhogy ezek ipari titkok maradnak. De igazából nem is lenne sok értelme, hiszen a kurzus fő értékét az élő instrukciók adták elkészítés közben. Akit komolyabban érdekel a pékmunka, annak ajánlom, hogy vegyen részt egy hasonló kurzuson az Essenciában, nagyon megéri!

Következzen tehát egy képes beszámoló a húsvéti pékestéről, amely egy medvehagymás, mustáros, sonkás kosárka elkészítésével indult, itt épp a tésztát gyúrom ehhez.

Itt már egy másik, édes tésztára kerül töltelék, ebből diós és mákos briósok lettek.

A töltött részt feltekertem, és levágtam, ebből tekertem aztán csigát a brióshoz.

A kész briósokat tojással megkentük

Megszórtuk mandulaszeletekkel.

Miután megsült, vaníliás tejjel átkentük.

Közben a tésztakosárkákon is dolgoztunk: csillagformában kiszaggatva mustáros krémet szórtunk rá, keménytojásdarabokkal megpakoltuk, majd megszórtuk medvehagymával.

A sütőből kivéve pirított sonkaszeletekkel díszítettük.

Itt pedig már a medvehagymás kalácson dolgoztunk.

A hozzávalók összegyúrása után kelesztettük a tésztát.

A fonásnál annyira kellett koncentrálni, hogy a fotózás is elmaradt, de a végeredmény - mint alább látható - nagyon szép lett.

Szólj hozzá!

Címkék: húsvét kalács péksütemény essencia üdvözlőfalat

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.